چند سال پیش، تیمی از دانشمندان MIT و دانشگاه ماساچوست لاول اولین دوره برنامه نویسی وب را برای زندانیان در مراکز اصلاحی متعدد طراحی و اجرا کردند. برنامه، شجاع پشت میله های زندان، از فناوری کلاس مجازی برای ارائه آموزش طراحی وب به دانش آموزان پشت دیوار زندان استفاده می کند. این برنامه مردان و زنان را از مؤسسات تفکیک جنسیتی گرد هم آورد تا اصول HTML، CSS و جاوا اسکریپت را بیاموزند و به آنها کمک کند تا وب سایت هایی با تمرکز بر مسائل اجتماعی مورد نظر خود ایجاد کنند.
این برنامه از طریق سه دانشگاه همکار معتبر است: دانشگاه جورج تاون، مؤسسه فناوری بنجامین فرانکلین و کالج اجتماعی شهرستان واشنگتن. که در کاغذ دسترسی باز جدید در مورد پروژه، تیم تأثیر آن را تجزیه و تحلیل کرد: آنها از یک رویکرد چند وجهی استفاده کردند و بینش را از طریق نظرسنجی های جامع شرکت کنندگان از سؤالات دوگانه و باز جمع آوری کردند. نتایج یک روایت قدرتمند از افزایش خودکارآمدی – یک نشانگر حیاتی برای ورود مجدد موفق به نیروی کار و جامعه – در میان یادگیرندگان زندانی را ترسیم کرد.
مارتین نیسر، دانشجوی دکترای مهندسی برق و علوم کامپیوتر (EECS) در MIT، وابسته به آزمایشگاه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی MIT، گفت: «آموزش مدتهاست که به عنوان یک عامل اصلی در کاهش تکرار تکرار و ترویج موفقیتآمیز ورود مجدد شناخته شده است. (CSAIL). و نویسنده اصلی مقاله هدف برنامه ما با ارائه مهارتهای ارزشمند سواد دیجیتال به یادگیرندگان زندانی و افزایش خودکارآمدی آنها، تقویت مهارتهای مورد نیاز برای پیشرفت در دنیای امروزی مبتنی بر فناوری است.»
قدرت Brave Behind Bars از طریق وب سایت های تأثیرگذار ایجاد شده توسط دانش آموزان مشهود است. یکی از پروژه ها، پایان دادن به بی خانمانی در سراسر کشور، منابع حیاتی را برای کمک به بی خانمان ها برای یافتن سرپناه موقت و دائمی فراهم کرد. وبسایت دیگری به نام «The PinkPrint» به چالشهای منحصربهفرد پیش روی زنان زندانی با ارائه «طرحنامه» با منابع آموزشی و حمایتهای جنسیتی میپردازد. به همان اندازه قابل توجه «بدون بهانه ای برای خشونت خانگی» بود که آگاهی را در مورد شیوع خشونت خانگی افزایش داد و در عین حال به قربانیانی که به دنبال کمک بودند راه نجاتی ارائه داد.
یک مطالعه تحقیقاتی ترکیبی، عملکرد یک دوره 12 هفتهای را که توسط دانشگاه معتبر بود، ارزیابی کرد. “مطالعه کیفی ما در سال 2022، شامل تجزیه و تحلیل موضوعی نظرسنجی های پس از دوره از 34 دانش آموز، بازخورد بسیار مثبتی را نشان داد، با دانش آموزانی که افزایش عزت نفس، انگیزه و احساس توانمندی ناشی از یادگیری مهارت های برنامه نویسی وب را گزارش کردند. نیسر میگوید: موضوعاتی که ما کشف کردیم، تأثیرات قدرتمند این برنامه بر اعتماد به نفس دانشآموزان را برجسته کرد.
فوریت چنین کاری را نمی توان دست کم گرفت، همانطور که با نرخ های هشداردهنده بالای تکرار جرم مشخص می شود، نرخی که زندانیان سابق دوباره دستگیر می شوند و منجر به محکومیت مجدد می شود. یکی از دلایل اصلی حبس های دسته جمعی، داده ها نشان می دهد که حدود 68 درصد از افرادی که از زندان های ایالات متحده آزاد شده اند در طی سه سال بین سال های 2005 تا 2014 دستگیر شده اند، که در طی 9 سال به 83 درصد افزایش یافته است. با این حال، یک متاآنالیز شامل 37 سال تحقیق (1980-2017) روند امیدوارکنندهای را نشان داد: افراد زندانی که در برنامههای آموزش پس از متوسطه شرکت میکنند، 28 درصد کمتر احتمال دارد به زندان بازگردند.
بیکاری در میان زندانیان سابق می تواند به 60 درصد در سال پس از آزادی برسد. تقریباً دو سوم از کسانی که کار ایمن انجام می دهند وارد مشاغلی می شوند که معمولاً در دسترس افراد کم تحصیلات یا بدون تحصیل است، مانند مدیریت زباله، تولید و ساخت و ساز – مشاغلی که به طور فزاینده ای خودکار یا برون سپاری می شوند.
در حالی که هم تقاضا و هم عرضه برنامه های درسی هوش مصنوعی در آموزش عالی به سرعت رشد کرده است، اما عموماً به جمعیت محرومی که باید تحت پوشش سواد دیجیتال پایه قرار گیرند، خدماتی ارائه نکرده است. توانایی پیمایش ماهرانه رایانه ها و اینترنت برای اشتغال پس از استخدام در محیط کار مدرن و همچنین برای هدایت منابع اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی که اکنون در فناوری های دیجیتال ما تعبیه شده اند، ضروری می شود.
بخش دیگر یک مطالعه کمی در سال 2023 با 37 شرکتکننده بود که خودکارآمدی عمومی برنامهنویسی رایانهای را با استفاده از مقیاسهای معتبر قبل و بعد از دوره اندازهگیری کردند. نویسندگان افزایش میانگین نمرات خودکارآمدی عمومی و سواد دیجیتالی را بعد از دوره مشاهده کردند، اما معیارهای خودکارآمدی قبل و بعد از دوره از نظر آماری تفاوت معنیداری نداشتند. این تیم میگوید این چالش در محیطهای سرطانی رایج است، جایی که اغلب برای دستیابی به اهمیت آماری و نتیجهگیری معنادار، به فراتحلیلهای مطالعات متعدد با نتایج کمتر قابل توجه نیاز است. نویسندگان همچنین اذعان میکنند که مطالعه کمی آنها به این مجموعه دادهها کمک میکند، و آنها دورههای جدیدی را برای جمعآوری دادههای بیشتر برای تحلیلهای آماری جامع آینده برگزار میکنند.
«برنامه Brave Behind Bars با ارائه فرصتی برای توسعه سواد دیجیتال به افراد زندانی، خودکارآمدی را از طریق یک مدل آموزشی جدید که نه تنها برای گسترش دسترسی افراد به اینترنت طراحی شده است، بلکه برای آموزش مهارت های لازم جهت یابی و طراحی وب به آنها تسهیل می کند. پروفسور UMass Lowell و رئیس دانشکده جرم شناسی و مطالعات عدالت، آوریل پاتاوینا، که در این تحقیق شرکت نداشت، گفت: برای ارتباط و تعامل با جوامعی که قرار است به آنها بازگردند. من فداکاری تیم برای اجرای این برنامه را تحسین می کنم و مشتاق ارزیابی های بلندمدت فارغ التحصیلان در هنگام خروج از زندان هستم تا بتوانیم در مورد میزان تغییر این برنامه در زندگی در خارج بیاموزیم.
یکی از دانشآموزان، با تأمل در مورد تأثیر برنامه شجاع پشت میلهها، گفت: “این کلاس به من نشان داد که من دوباره انسان هستم و در محیطی که مردم هم میتوانند در آن زندگی کنند، شایسته زندگی بهتری هستم.” اغلب برای اینکه شبیه اعداد به نظر برسند، برنامه ای در حال انجام است تا نشان دهد که این افراد می توانند دوباره به عنوان افراد دیده شوند.
این تحقیق توسط تیمی از کارشناسان MIT و UMass Lowell انجام شد. رهبری این تیم بر عهده مارتین نیسر بود که با ماریسا گاتز، دانشجوی دکترا در دپارتمان ریاضی MIT، مقاله را نوشت. اندرو فیشبرگ، دانشجوی دکترا در بخش هوانوردی و فضانوردی MIT. و Raechel Soicher، دستیار مدیر تحقیقات و ارزیابی در آزمایشگاه آموزش و یادگیری MIT. فراز فاروقی، دانشجوی دکترای MIT در EECS و وابسته به CSAIL، سهم قابل توجهی در این پروژه داشت. با تکمیل تیم، جاشوا لانگ تجربه خود را از UMass Lowell به ارمغان میآورد و چشماندازی منحصر به فرد را به تلاش مشترک اضافه میکند.