استعدادهای نوظهور MIT مسیرهایی را برای دانش آموزانی که در سطح جهانی ضعیف هستند باز می کند | اخبار MIT




دو جاه طلبی اریک توییزر را هدایت می کند: پیشرفت مهارت های تکنولوژیکی و دنبال کردن اشتیاق او برای کارآفرینی. در ژوئیه 2023، زمانی که او متوجه شد که برنامه استعدادهای نوظهور MIT در حال راه اندازی پنجمین گروه از گواهی علوم کامپیوتر و علوم داده است، بلافاصله درخواست داد. پس از هفت ماه، او می‌گوید که حتی بیش از آنچه در رویاهایش بود، پیدا کرده است: جامعه و حمایت. این مزیت غیرمنتظره به انگیزه ای کلیدی برای توییزر تبدیل شده است، زیرا او با کار بر روی یک برنامه درسی چالش برانگیز با نیازهای زندگی روزمره دست و پنجه نرم می کند.

توییزر، دانش آموزی از رواندا، می گوید: «علاوه بر اینکه در برنامه استعدادهای نوظهور همکاران من هستیم، ما با هم دوست هستیم. “من واقعاً جامعه را دوست دارم.”

توییزر یکی از 100 نفر در گروه استعدادهای نوظهور فعلی است که در سپتامبر 2023 شروع می شود. از بین بیش از 2000 متقاضی انتخاب شده اند، 85 درصد از این کارآموزان پناهنده، مهاجر یا تحت تاثیر جابجایی اجباری قرار گرفته اند. آنها به صف بیش از 160 نفر می پیوندند که قبلاً برنامه را تکمیل کرده اند.

این برنامه زاییده افکار ادمیر ماسیچ است که در سال 1992 پس از فرار از وحشت جنگی که وطنش در بوسنی و هرزگوین را ویران می کرد، به یک پناهنده نوجوان در کرواسی تبدیل شد. امروزه ماسیچ دانشیار مهندسی عمران و محیط زیست و همکار در دانشکده مواد باستان شناسی در MIT است.

ماسیچ می‌گوید: «من از آمدن به MIT، مکانی که برای نوآوری، علم و برتری ارزش قائل است، اما همچنین با احساس مسئولیت، سرشار از قدردانی هستم. سالانه میلیون‌ها نفر وجود دارند که به دلایل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی یا اخیراً تغییرات آب و هوایی به اجبار آواره می‌شوند. چگونه می توانم سهم خود را برای حمایت از کسانی که بعد از من می آیند انجام دهم؟

ماسیچ با الهام از تجربیات و باورهای زندگی خود، MIT را تأسیس کرد مرکز اقدام پناهندگان (ReACT) در سال 2017 برای توسعه برنامه های آموزشی جهانی برای پناهندگان و جوامع آواره. تا به امروز، ReACT گواهینامه علوم کامپیوتر و داده خود را به پنج گروه از یادگیرندگان با استعداد در سراسر جهان ارائه می دهد و به آنها کمک می کند تا از نظر تحصیلی رشد کنند، مهارت های خود را تقویت کنند، از تجربیات خود استفاده کنند و به مشاغل حرفه ای در فناوری دسترسی پیدا کنند. گواهی و ReACT با هم اکنون هستند استعدادهای در حال رشد MIT، برنامه ای که دامنه و تأثیر تلاش های پیشگام MIT را برای دستیابی به بااستعدادترین و کم خدمت ترین زبان آموزان گسترش می دهد. بخشی از آزمایشگاه آموزش جهانی عبداللطیف جمیل در آموزش باز MIT، استعدادهای نوظهور مدل اثبات شده ارتقاء مهارت پناهندگان ReACT را به سایر جوامع کم نمایندگی در سراسر جهان، از جمله مهاجران، دانش آموزان نسل اول و کم درآمد، و گروه هایی که از لحاظ تاریخی محروم شده اند، گسترش می دهد.

واقعیت های پنهان

مطابق با کمیسیون عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان، بیش از 110 میلیون نفر در سراسر جهان تا ماه مه 2023 به اجبار آواره شدند. این تعداد معادل جمعیت چهار ایالت بزرگ ایالات متحده است: کالیفرنیا، تگزاس، فلوریدا و نیویورک. همچنین بیشترین افزایش را در یک سال گذشته به دلیل جنگ‌های جاری، بی‌ثباتی سیاسی و درگیری‌های داخلی به ثبت رساند. دانش آموزان گروه امسال از 24 کشور مختلف می آیند و موقعیت هایی مانند جنگ در اوکراین و سودان، آزار و اذیت نظامی در میانمار، دیکتاتوری در اریتره و سرکوب طالبان در افغانستان را تجربه کرده اند. فراگیران متاثر از درگیری از اتیوپی، جمهوری دموکراتیک کنگو، رواندا و بسیاری از کشورهای دیگر ممکن است داستان های منحصر به فرد خود را داشته باشند، اما تجربیات مشترک آنها از جابجایی منجر به تمایل آنها برای ایجاد مهارت ها و آموزش برای بهبود وضعیت خود می شود.

تویزر با اشاره به رقصی که یکی از همسالانش از اوکراین انجام داد، می‌گوید: «این مانند یک تبادل فرهنگی است، ما چیزهایی مانند آهنگ‌ها و رقص‌ها را به اشتراک می‌گذاریم – هر چیزی که در مورد فرهنگ خودمان جالب باشد به ما کمک می‌کند تعامل بیشتری داشته باشیم.

همراه با دقت و ارتباط علامت تجاری MIT، یک اصل کلیدی طراحی برنامه، انطباق با نیازهای منحصربه‌فرد استعدادهای کم‌نمایش و ایجاد احساس خوش‌آمدگویی و بخشی از یک جامعه یادگیری امن است. برای دانش‌آموزان استعدادهای نوظهور، سازگاری برای فعال کردن یادگیری همتایان، سرمایه‌گذاری بر دیدگاه‌های چندفرهنگی به نفع همه و ایجاد انعطاف‌پذیری مناسب برای دانش‌آموزانی که از سایر سیستم‌های آموزشی می‌آیند ضروری است.

سمیه ذبیحی که در سال 2023 به عنوان مربی علوم کامپیوتر به تیم استعدادهای نوظهور پیوست، می گوید: «تحصیل همیشه برای زنان در افغانستان یک چالش بوده است. “رفتن به دانشگاه برای یک دختر به اندازه برنامه ریزی برای سفر به ماه عجیب بود. در سال های اخیر به خصوص در شهرهای بزرگ پیشرفت هایی صورت گرفته است و دختران می توانند به جای ازدواج اجباری به رویاهای خود فکر کنند. متأسفانه، با قدرت گرفتن طالبان، همه چیز به عقب برگشته است و ما را حتی بیشتر به عقب برده است.»

ذبیحی پیش از این به عنوان رئیس دانشکده علوم کامپیوتر دانشگاه هرات در افغانستان خدمت می کرد، اما به دلیل وضعیت جاری در کشور خود به همراه خانواده اش به کانادا نقل مکان کرد. او در حال حاضر کارگاه‌های مهارت‌های ضروری سفارشی را طراحی می‌کند، جلسات تلاوت را برگزار می‌کند و ساعات اداری را برای آخرین گروه از استعدادآموزان نوظهور حفظ می‌کند.

فرصت ها را پرورش دهید

برنامه استعدادهای نوظهور نمونه ای از آموزش باز MIT است مدل آموزش مداوم چابک (ACE).. مدل ACE که توسط اساتید و محققان برجسته MIT توسعه یافته است، بر ارائه آموزش به شیوه ای انعطاف پذیر، مقرون به صرفه و با زمان کارآمد با ترکیب یادگیری آنلاین دقیق با استفاده از دانش در محل کار متمرکز است. در مورد گواهی علوم کامپیوتر و علوم داده، فراگیران دوره‌های MIT را در edX می‌گذرانند و مهارت‌های آموخته‌شده را به کار می‌گیرند و تجربیات واقعی را از طریق پروژه‌های Capstone یا دوره‌های کارآموزی به دست می‌آورند. این به آنها اجازه می دهد تا مسیر خود را بر اساس ترجیحات شخصی شخصی سازی کنند. برای افزایش این مهارت ها، استعدادهای نوظهور با سازمان هایی مانند هواپیماهای کاغذی برای آموزش زبان انگلیسی؛ بر ابتکار راهنمایی جهانی و مربی برای فرصت های مربیگری؛ شکاف را ببندید، اینترنت بدهو بدون اتصال برای دسترسی به دستگاه؛ و نعمال برای آموزش مهارت های اشتغال

مگان میچل، معاون مدیر Pathways for Talent، از گروه استعدادهای نوظهور فعلی، می‌گوید: «اکنون که کارآموزان ساعات آکادمیک مورد نیاز را تکمیل کرده‌اند، مهارت‌ها و علایق خود را از طریق دروس انتخابی و کار گروهی تقویت می‌کنند. آنها فعالانه به دنبال فرصت‌های شغلی خواهند بود که به آنها امکان می‌دهد تا آنچه را که آموخته‌اند عملی کنند و ارزش فوق‌العاده‌ای را برای شرکت‌هایی که به آنها ملحق می‌شوند، بیاورند.»

از فارغ التحصیلان دبیرستان گرفته تا متقاضیان پیشرفته، استعدادهای نوظهور برای فرصتی برای گواهی کامپیوتر و علوم داده درخواست می دهند. بیش از 70 درصد از دانشجویان پذیرفته شده دارای مدرک دانشگاهی هستند. با این حال، 60 درصد به دلیل جابجایی اجباری جغرافیایی، جنگ‌های جاری، مسئولیت‌های سنگین خانوادگی و مقررات محدودکننده کار، بیکار هستند. اکثریت کارگران بیکار هستند. علیرغم موقعیت‌های متنوع، فراگیران متنوع این برنامه به زودی تمایل مشترکی برای تغییر شغل خود با کسب مهارت‌ها و تجربیات جدید برای افزایش شایستگی‌ها و سازگاری حرفه‌ای خود پیدا می‌کنند. همه به دنبال راهی برای توسعه توانایی های فنی خود و کمک به جامعه هستند. همانطور که کائونگ هین هتت در درخواست خود برای استعدادهای نوظهور بیان کرد: “به دلیل بحران سیاسی فعلی در میانمار، نمی توانم به اشتیاق خود پی ببرم و کارهایی را که دوست دارم انجام دهم. من می‌خواهم دانشمند داده‌ای شوم که بتواند به مردم سراسر جهان کمک کند.»

استعدادهای نوظهور با نگاهی فراتر از شرایط فوری یادگیرندگان تضمین می کند که به هر یادگیرنده فرصت برابر برای مشارکت و بهره مندی از بخشی از جامعه داده می شود.

پاول ایلین، پناهنده ای از روسیه که در حال حاضر در ایالات متحده زندگی می کند و در سال 2021 از این برنامه فارغ التحصیل شده است، می گوید: «آنها من را همان طور که هستم، بدون مدرک یا الزامی برای نشان دادن مدرک دیپلم کاغذی ام که توسط آژانس دیگری ارزیابی شده است، دیدند. بنابراین، پاول در تالار شهر نیویورک به عنوان مهندس نرم افزار شروع به کار کرد. و این واقعیت که من فقط به خاطر حضور در آنجا دیده شده ام، به من امیدواری می دهد که همه چیز از دست نرفته است.” این امکان وجود دارد که ما موفق شویم.»

تیم استعدادهای نوظهور به دنبال فرصت های یادگیری تجربی برای گروه فعلی خود است. اگر می‌خواهید به یک یادگیرنده کمک کنید یا در تعامل باشید، لطفاً یک ایمیل ارسال کنید [email protected].



Source link